Karel Havlíček Borovský. Jeden z nejslavnějších rodáků z Vysočiny se stal inspirací pro nové logo, které nyní používá Havlíčkův Brod. Město letos slaví 790 let od první zmínky o městě, a jako dárek si nadělilo první ucelenou koncepci vizuálního stylu. Logo města, jemuž vévodí knírek, doplňuje claim „Havlíčkův Brod, tady žije úsměv“.
Jak informovala havlíčkobrodská radnice, novou podobu prezentace navrhlo studio ReDesign, které zvítězilo v soutěži pořádané organizací Czechdesign. „Nová vizuální identita se v první etapě promítne do populárních Havlíčkobrodských listů, do komunikace města na sociálních sítích a samozřejmě i do formální komunikace města s občany. V dalších etapách se promění i vizuální styl příspěvkových organizací města nebo navigačního systému ve městě,“ informovala mluvčí Havlíčkova Brodu Zuzana Nevoralová.
Klíčovou částí celého konceptu je logo, tvořené z písmene H a stylizovaného kníru. „Samotné písmeno H vychází z městského znaku a dvou hradebních věží. Knír pak navazuje na postavu českého buditele Karla Havlíčka Borovského, který je s regionem neodmyslitelně spojen,“ dodává Nevoralová s tím, že barevnost symbolu vychází z takzavných panslovanských barev, tedy červené, modré a bílé.
„Jsem moc rád, že mohu obyvatelům Havlíčkova Brodu představit novou vizuální identitu, kterou si město jednoznačně zaslouží. Nejde totiž jen o pouhé logo, ale nová vizuální identita spojuje patriotismus, moderní a přitom jednoduchý a svěží design. Současně je v ní zahrnuta i nadsázka, humor a celková pozitivní linka komunikace. Tedy vše, co k našemu městu patří,“ říká Zbyněk Stejskal, starosta města Havlíčkův Brod.
Havlíčkův Brod doteď ve své vizuální komunikaci používalo jen městský znak, nyní začal novou identitu s knírkem aplikovat v rámci externí komunikace města s obyvateli. „Prvním výstupem v nové podobě budou Havlíčkobrodské listy, následovat bude přeměna komunikace na sociálních sítích i další komunikační nástroje města. Nejprve se počítá s přeměnou výstupů tvořených městem a turistickým informačním centrem,“ prozradila mluvčí města. Nová vizuální identita, která má různé barevné varianty, se postupně bude implementovat na příspěvkové organizace a společnosti jako například. Technické služby města Havlíčkův Brod, Městské divadlo a kino Ostrov nebo sociální služby.
„Celý návrh navíc působí pozitivním dojmem a evokuje dobrou náladu. Výtvarně je zdařile zpracovaný, je lehce rebelský, ale zároveň i elegantní,“ doplňuje Jana Vinšová, ředitelka Czechdesign.
Starosta Havlíčkova Brodu věří, že nové logo bude pozitivně přijato i u veřejnosti. „Věřím, že tato nová podoba bude přijata veřejností pozitivně a stane se nedílnou součástí našeho každodenního života."
To, že má Havlíčkův Brod nové logo, neuniklo řadě lidí na Facebooku. Diskutující se tam rozdělili na dva tábory. Jedna skupina nové logo přijala s nadšením. Jako třeba Nela Štěpánková Vrbová. „Výstižné, jasné, jménu města dokonale ušité na míru.“ S novou prezentací města je spokojený třeba i Jiří Opršal. „Je to fajn, 100% změna k lepšímu,“ pochválil na Facebooku. K logu Havlíčkova Brodu se na městském profilu vyjádřila Lucie Sedláčková. „Velká paráda, jako markeťačka oceňuji skvělé komplexní zpracování a odvahu města.“ Podle Sedláčkové je nové logo elegantní a zároveň rebelské.
Diskutující na Facebooku často zajímá, kolik nová vizuální identita město stála. „Budete se divit , ale toto se mi opravdu nelíbí takovy hnus... Zlaté staré krásné logo města. Kolik asi taková matlanina stála?“ zeptala se třeba Mirka Satrapová. Náklady na nové logo a záležitosti s tím spojené se dostaly na půl milionu korun. „Je nutné zmínit, že město nepořizovalo jen logo, ale kompletní vizuální identitu. Nejde tedy o částku za návrh jednoho loga, jak zde zmiňujete, ale o ucelenou koncepci včetně implementace. V tomto ohledu je cena odpovídající,“ reaguje na dotazy ohledně ceny havlíčkobrodská radnice.
Náklady na novou vizuální identitu zajímaly třeba i Davida Vantucha, který s novým logem očividně není spokojený. „Hanbou bych se propad tohle odprezentovat. Kolik milionů ten hnus stál?“
Příliš spokojená není ani Jana Filipová, podle níž je nové logo nedomyšlené. „Na celém tom logu mi nejvíce vadí, že je tvořeno jen písmenkem H... Město se jmenuje Havlíčkův Brod a takto mělo být děláno i logo - dvě písmenka HB... Přijde mi to nedomyšlené a nedodělané... Za mne nic moc.“ Skupinu nespokojených lidí doplňuje Tomáš Manlík, jenž nové logo s knírkem nazývá kýčem.
Protipólem je názor Jana Smeykala. „Chytře udělané! Stokrát lepší jak dvě tečky v Humpolci.“ Kromě Havlíčkova Brodu a zmíněného Humpolce má již několik měsíců nové logo třeba i Žďár nad Sázavou. I jeho uvedení se dočkalo velké kritiky. Nespokojení občané dokonce sepsali petici.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.