Čištění a sypání silnic na Vysočině v této zimě bude dražší než před rokem. Silničáři zatím předpokládají výdaje mírně přes 200 milionů korun, zatímco loni byly 165 milionů korun. Náklady teď ještě stoupají, sypače jezdily i koncem tohoto týdne, protože se ochladilo a znovu padal sníh. Konečný účet za poslední zimní období bude k dispozici po sečtení všech položek až v dubnu.
Odhad škod na krajských vozovkách po letošní zimě se zatím pohybuje okolo 50 milionů korun. "Nejsou to jen výtluky, ale celkové škody po zimě, i utržené krajnice, sloupky, dopravní značení. Samozřejmě největší penzum práce nás čeká na těch výtlucích," uvedl Radovan Necid, ředitel Krajské správy a údržby silnic Vysočiny. Když to počasí umožňuje, opravují silničáři výtluky během zimy studenou asfaltovou směsí.
Údržba krajských vozovek během průměrné zimy podle údajů krajské správy v posledních letech stála přibližně 200 milionů korun, před rokem byla levnější díky mírnějšímu počasí. Na rozdíl od loňska musela krajská správa tentokrát během zimy dokupovat posypovou sůl.
V lednu vyjížděly sypače denně. Vysoký výkon museli silničáři podat mezi 13. a 14. lednem, kdy dopravu na Vysočině komplikovalo sněžení a silný vítr. Za 24 hodin najeli 44 tisíc kilometrů. Kromě sněhu a mrazu se tuto zimu museli vyrovnat i s dopady koronavirové epidemie. Vzájemně si vypomáhali, protože na některých úsecích podle dřívějších údajů krajské správy a údržby vypadávali ze směn řidiči.
Krajská správa a údržba silnic Vysočiny zajišťuje sjízdnost 4 700 kilometrů vozovek. Kromě krajských silnic se v zimě stará zhruba o 420 kilometrů státních silnic I. třídy. Zimní období pro silničáře začíná 1. listopadu a končí posledního března.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.