Začíná žhavá část kampaně před volbou prezidenta České republiky, kterého si lidé budou moci vybírat asi za 14 dní, zkraje druhého lednového víkendu. Kandidáti dostanou zákonem vymezený pětihodinový prostor pro oslovení voličů ve veřejnoprávních médiích. Český rozhlas začal vysílat jejich příspěvky už včera večer, Česká televize se připojí dnes.
Ve veřejnoprávní televizi se budou kandidáti se svými půlminutovými nebo minutovými příspěvky objevovat od 29. prosince do 1. ledna na ČT24 a od 2. do 9. ledna na ČT1. Na vlnách veřejnoprávního rozhlasu budou minutové spoty ke slyšení na Dvojce a v síti regionálních stanic do 9. ledna, na Radiožurnálu do 10. ledna.
Pětihodinový prostor bude mít devítka prezidentských adeptů, kteří byli k volbě zaregistrováni na základě rozhodnutí ministerstva vnitra nebo Nejvyššího správního soudu. Ve spotech, které zpravidla představili na svých sociálních sítích, mohou vyjevit své plány, cíle a sliby.
Starostové by od včerejška mohli také vyhradit kandidátům plochy pro vylepení volebních plakátů. Obce ale většinou žádné své reklamní plochy nevlastní a kandidáti už mají bez toho zamluvené či zaplacené jiné formy propagace na billboardech.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.