V první etapě Rally Dakar nejprve chyběla Martinu Prokopovi rychlost, pak se porouchaly navigační přístroje. Přesto dokázal v tvrdé konkurenci továrních týmů zajet čtvrtý čas a stejnou pozici drží v průběžném pořadí.
Jezdce na začátek maratonského závodu čekalo 413 náročný kilometrů a jihlavský závodník trochu doplatil na startovní pozici, kterou si vyjel v pátečním prologu. „Jak jsme jeli třicátý, bylo to takové načechrané a Schrek neměl takovou přilnavost, celé se to klepalo a nemohl jsem přidal plyn. Nebylo to ono, bohužel rychlost tam nebyla, to prostě nešlo,“ sdělil Martin Prokop v cíli etapy.
Rychlost však na Dakaru není všechno, klíčová je i navigace. Ani v tomto případě ale neměla česká posádka příliš štěstí, když se porouchaly přístroje. Spolujezdec Viktor Chytka však odvedl skvělou práci. Větší problém byl, že nefungovalo upozornění soupeřů na trati, aby Prokopa pustili před sebe. V prachu za jedním autem strávil Prokop zhruba osmdesát kilometrů. „Něco jsme tam nechali, ale Dakar je dlouhý,“ okomentoval ztrátu.
Pátek, 3. ledna 2025, 06:55
Pátek 3. ledna je dnem, na který v Saudské Arábii už netrpělivě čekají účastníci Rally Dakar včetně Martina Prokopa z Jihlavy. Závodníci se vydají na trať, kde stráví následujících čtrnáct dní.
Prokopův Ford Raptor nyní v pořadí figuruje mimo jiné před továrními vozy s modrým oválem ve znaku. Vůz přezdívaný Schrek byl v cíli viditelně poškozený, měl potrhané blatníky a chyběla mu zrcátka. „Pořadatelé to pustili zbytečně do těch stromů, auta dostala strašně zabrat a jsou všechna domlácená,“ uzavřel Prokop s tím, že se nyní připraví co nejlépe na náročnou část závodu, Chrono48.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.