Aktuálně

Dukla svedla s Olomoucí vyrovnaný souboj, rozhodly dva góly na začátku prostřední třetiny více...

Už ne Horácký zimní stadion, ale CZ LOKO Aréna. Dukla má nového strategického partnera

Autoři | Foto | Zdroj CZ LOKO

Už ne na Horáckém zimním stadionu, ale v CZ LOKO Aréně budou od ledna hrát hokejisté HC Dukla Jihlava. Nové jméno stadionu, který byl otevřen v prosinci 1955 a od roku 2005 patří do majetku města, propůjčila společnost CZ LOKO, druhý největší evropský výrobce posunovacích lokomotiv. Celkovou koncepci strategického partnerství minimálně do roku 2025 dnes představili zástupci firmy, města a klubu.

„Jihlava má v našich podnikatelských plánech významné místo, a proto jsme se s ní rozhodli spojit i touto formou, neboť lední hokej je zde nejpopulárnějším sportem,“ říká Josef Bárta, předseda představenstva CZ LOKO, které má ve městě závod se 180 zaměstnanci, specializovaný na výrobu nových lokomotiv a speciálních drážních vozidel.

Společnost CZ LOKO, která na Vysočině udržela železniční průmysl, má už nyní uzavřené zakázky na dva roky dopředu. Její hnací vozidla jezdí v 19 zemích a export tvoří 60 procent z téměř třímiliardových tržeb. V novodobé éře, od roku 1995, dosud její tovární haly v České Třebové a v Jihlavě opustilo 1100 vozidel. Přitom jen za poslední rok šlo o zhruba sto kolejových vozidel.

Podle Bedřicha Ščerbana, jednatele Dukly, jde o strategickou smlouvu, počítající se všemi fázemi vývoje klubu a stadionu či arény. Zahrnuje působení v první lize i extralize, na současném stadionu, v období, kdy by se mělo hrát mimo Jihlavu a myslí i na novou arénu. „CZ LOKO bylo naším partnerem už v minulosti a nyní spolupráce dostává nový, velmi významný rámec. Jsem za ni rád, vážím si ji, děkuji a těším se na ni,“ uvedl Bedřich Ščerban.

Bedřich Bulička, správní ředitel CZ LOKO, připomíná, že firma do modernizace a rozvoje závodu v Jihlavě v předchozích letech investovala zhruba půl miliardy korun. Za dalších 90 milionů nyní staví nové výrobní haly, včetně vybavení a technologie. Dokončeny budou v polovině roku 2020 a umožní zvýšit měsíční produkci lokomotiv ze dvou na čtyři a přidat k tomu i dva až čtyři modernizační pakety. Tedy půjde až o osm lokomotiv za měsíc.

„To je obrovský skok a na ten musíme být připraveni technologicky i personálně, Proto také vytvoříme až padesát nových pracovních míst. Uvědomujeme si ale, že život není jen o práci, ale i vzdělávání a volném čase. Proto naše podpor a míří i do školství nebo zájmových spolku, včetně těch sportovních “ dodal Bedřich Bulička.

Hodnocení článku je 80 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Dukla Jihlava, Horácký zimní stadion, CZ LOKO, HC Dukla Jihlava, zimní stadion, Bedřich Ščerban, Josef Bárta, Kraj Vysočina

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.