Nic nemusí trvat věčně, a to platí i o znaku fotbalového klubu. Logo, které se váže k FC Vysočina od roku 2000, se stalo jasně identifikovatelným symbolem jihlavského fotbalu, a to i díky své barevné pestrosti. V roce 2018, kterým značka FCV vstupuje do dospělosti a klub si připomíná 70. výročí založení Spartaku Jihlava, však nastává ideální čas k jeho změně a zásadní modernizaci.
„Logo, které vytvořila v roce 2000 reklamní agentura WIMPY pana Kejnovského, je bezesporu nedílnou součástí novodobé historie klubu a jeho nebývalého rozmachu. Postupně se dostalo do povědomí široké veřejnosti a FC Vysočina jasně identifikovalo. Přestože se vedení klubu v uplynulých osmi letech hned několikrát zabývalo redesignem loga, tak zásadní impuls k tomuto kroku nastal až v letošním roce. Rozhodli jsme se logo modernizovat, dát mu dospělou tvář a zatraktivnit jej z hlediska jeho aplikace na suvenýry a grafiku. Na zrodu nové klubové značky jsme spolupracovali s Tadeášem Halatou, talentovaným studentem Soukromé střední umělecké školy grafické Jihlava,“ uvedl ředitel klubu Jan Staněk.
Klubový šéf dále objasnil. „Po vzoru mnoha zahraničních klubů jsme v logu chtěli pracovat s dominantním jednoduchým označením FCV a zvýšit důraz na modrou klubovou barvu, která je také barvou Kraje Vysočina. Důležitou inspiraci pro jeho grafické řešení pak přinesl pohled na historická loga Spartaku Jihlava, když ozubené kolo evokuje strojírenské zázemí „otců zakladatelů“.“
Dominantní „V“ pak připomíná jihlavskou věž Brány Matky Boží, která v minulosti na znacích Spartaku figurovala. Nešlo opomenout ani v červené barvě města vyvedený nápis Jihlava na přívěsku. Nové logo tak nese prvky ze znaků Spartaku i Vysočiny. Z hlediska českého sportovního prostředí je atypická průhlednost jeho středové oblasti kolem písmen FCV. I proto má pro případné umístění na nevhodné barevné pozadí svoji alternativní podobu se světle modrou vnitřní výplní.
„V rámci prezentace klubu jsme chtěli přijít s něčím novým a zajímavým. S výsledkem jsme velmi spokojeni a doufáme, že stejně budou modernizované logo vnímat i naši fanoušci. Těšíme se na reakce spojené s prezentací nových klubových suvenýrů,“ je spokojený Staněk.
Na závěr dodává, že změna loga bude z ekonomických důvodů pozvolná. S původním znakem FC Vysočina se veřejnost bude ještě nějakou dobu setkávat zejména na dresech a sportovním vybavení mládežnických celků. „Nové logo máme registrované jako ochrannou známku a budeme pečlivě dohlížet nad jeho využitím,“ uzavírá Staněk.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.