Šestatřicetiletá Linda Navrátilová vyhrála se svým projektem Czech Jewish Experience (volně přeloženo jako Česko-židovský zážitek, pozn. redaktora) 1. místo v soutěži Rozjezdy pro Kraj Vysočina. Vystudovala pedagogiku, poté pracovala jako personalistka a má bohaté zkušenosti z oblasti turismu z Evropy, Ameriky i Asie. Mezi její záliby patří cestování, poznávání jiných kultur, historie a také organizování různých aktivit, takže na mateřské dovolené dala všechny své záliby dohromady a začala podnikat v cestovním ruchu.
Vyhrála jste krajské kolo soutěže "Rozjezdy", kterou každoročně pořádá společnost T-Mobile. Prosím, představte nám váš úspěšný projekt?
Můj projekt Czech Jewish Experience se zaměřuje na podporu turismu v Třebíči. Vycházím z toho, že Třebíč je krásné historické město se třemi UNESCO památkami, kterými jsou židovská čtvrť, židovský hřbitov a bazilika Sv.Prokopa. Chtěla jsem, aby si turisté z našeho města neodváželi jen znalost letopočtů, ale aby u nás něco zajímavého zažili. Proto jsem připravila originální balíčky, díky kterým se návštěvníci seznámí například s židovskou kulturou, upečou si vlastní židovské pečivo, zatancují židovské tance, ochutnají židovské jídlo nebo české košer víno. Zkrátka, budou mít zážitek!
Kdy a jak ten nápad vznikl?
Když cestuji, sama vyhledávám místa a zážitky, které nejsou v průvodcích. Prostě chci zažít něco speciálního. A právě tuto šanci jsem chtěla dát i návštěvníkům Třebíče. Nápad v hlavě nosím v různých variantách asi 15 let. Před třemi lety jsem nastoupila na mateřskou dovolenou a začala projekt rozvíjet. Teprve však minulý rok dostal konkrétní podobu.
Jste tedy rodačka z Třebíče?
Rodačka nejsem, pocházím z Hradce Králové a do Třebíče jsem se vdala. Možná právě proto vidím místní nádherné památky „čerstvýma“ očima .
Vaše služby převážně využívají zahraniční turisté, nebo i domácí klientela?
Původně jsem se zaměřila na cizince. Domnívala jsem se, že právě zahraniční turisté ocení možnost koupit si ucelený program, kdy se s Třebíčí seznámí netradiční formou a budou mít stálého průvodce. Ale zatím je opak pravdou. Převažují hosté z Čech. Zážitkový balíček kupují například jako dárek.
Vnímáte nějaký zásadní rozdíl mezi domácími a zahraničními turisty?
Zatím nemám reálnou zkušenost .
Máte nějakou milou vzpomínku na své začátky, na svého prvního klienta?
Mám vzpomínku na úplně první hosty. Celá nervózní jsem je očekávala a měla na minuty rozplánované aktivity, které jsme měli stihnout. K mému překvapení jsme ale program nezačali prohlídkou synagogy, ale návštěvou cukrárny a vychutnáním si kubánského doutníku. Časová agenda se mi okamžitě zhroutila. Ihned jsem pochopila, jak flexibilní budu muset při svém podnikání být. Vše nakonec dobře dopadlo a dodržela jsem svou zásadu, že host musí mít především příjemný zážitek!
Jaké to je být začínající podnikatelka v Čechách?
Popravdě se mi to nezdá nějak náročné. Jen se člověk musí naučit orientovat v nových formulářích, úřadech a povinnostech. V tom se někdy ztrácím, ale beru to jako výzvu rozšířit si obzory. Zároveň se ale trochu bojím, z jakého úřadu mi přijde první upomínka, že jsem něco zapomněla zaplatit či dodat.
Jak se vám daří skloubit práci a rodinu?
Projekt Czech Jewish Experience mám jako svého koníčka, moc mě baví. Protože mám dvě malé děti, řeším vše po večerech, a to je někdy únavné. Když přijedou hosté, hlídají děti babička s dědečkem. Nebýt jich, asi bych si „rozjezd“ svého podnikání musela rozmýšlet.
A jaké máte plány do budoucna?
Chtěla bych rozšířit zážitkové aktivity do takové míry, abych je mohla nabízet během celého roku a nejen v sezóně, a také je nabízet turistům z různých zemí. Původně jsem se chtěla zaměřit za anglicky mluvící návštěvníky, nyní ale vidím velký potenciál například v návštěvnících z Rakouska, Německa a Polska. Ale musím postupně.
Přeji hodně úspěchů ve vašem podnikání a děkuji za rozhovor.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.