Je jen několik dní v provozu, přesto nedá spát mnoha řidičům. Řeč je o nově vybudovaném semaforu na křižovatce ulic Žižkova a Hradební, který podle mnohých dopravu zpomaluje a vytváří kolizní momenty. K problematice se vyjádřila i Policie ČR, která si tuto úpravu vyžádala.
Důvodů, proč nový semafor doplnil původní světelnou soustavu, je dle policie několik, mají ale společného jmenovatele - ohrožení bezpečnosti a plynulosti provozu na pozemních komunikacích. „Registrovali jsme nekoordinovaný pohyb chodců během přecházení Hradební ulice a také při čekání na na světelný signál "Volno", kdy bývá zaplněn dopravní ostrůvek a chodci se zdržují i na vozovce,“ podotýká Dana Čírtková, policejní mluvčí.
Dále dle ní dále docházelo k chaotickým situacím, kdy někteří řidiči, kteří odbočovali ze Žižkovy ulice na Hradební, se řídili červeným signálem po levé ruce a byli tak upozorňováni řidiči jedoucími za nimi, aby pokračovali v jízdě.
A dalším důvodem je hojně diskutované téma výstavby autobusové zastávky na Hradební ulici ve směru jízdy od Dvořákovy ulice. „Dojde k výraznému zkrácení připojovacího pruhu od ulice Žižkova a navíc bude vznikat průplet autobusů zajíždějících na zastávku a vozidel, která vyjíždí od Žižkovy na Hradební,“ vysvětluje.
Policejní mluvčí následně doplnila i angažovanost jednotlivých subjektů. Stanovení místní úpravy provozu provedl odbor dopravy magistrát města Jihlavy, a to na žádost a po souhlasném stanovisku dopravního inspektorátu Policie ČR Územního odboru Jihlava. Hodně podobná nebo stejná místní úprava provozu byla nedávno provedena i na spojovacích větvích křižovatek ulic Jiráskova – Fritzova a Dvořákova – Jana Masaryka.
První dojmy účastníků dopravního provozu jsou velmi rozporuplné, podle názoru policie je však zřejmě otázkou času, kdy bude tato změna přijata. „Jedná se o nový prvek v křižovatce, takže si něj musí řidiči i chodci zvyknout,“ uzavírá Dana Čírtková. Pokud by potíže přetrvávaly, prověří možnosti úpravy signálního plánu světelného signalizačního zařízení.