Být pilotem letadla, řidičem formule, členem zásahové jednotky SWAT nebo třeba kovářem. Asi každý si vybaví svůj dětský sen, který chtěl v dospělosti proměnit v zaměstnání. Ne každému se to ale povedlo, a tak si kdokoliv může na první pohled nemožné vyzkoušet díky portálu Zažitky.cz, který vznikl před necelými deseti lety. Kromě kulatého výročí, které se blíží, oslavil portál před nedávnem také 21 tisíc realizovaných zážitků.
„Nápad otevřít něco podobného vznikl v době, kdy jsem si vyzkoušel skok padákem,“ zavzpomínal majitel Zážitky.cz Jan Hájek a dodal: „Dopadl jsem, sbalil padák a najednou jsem měl takový zvláštní pocit radosti, vnímal jsem úplně jiné věci, než normálně. Hned jsem věděl, že tohle bych chtěl ideálně žít furt a nabídnout podobné pocity také dalším lidem.“
Po pár letech proměnil svou vizi v realitu. Po několika měsících váhání dal sbohem své práci, opustil pozici ředitele IT firmy a rozhodl se založit web nabízející méně či více netradiční zážitky. „Shodou okolností byla volná i tahle skvělá doména, kterou jsem si ihned zaregistroval. Pak už zbývalo jen překonat zábrany a rozjet tenhle projekt,“ doplnil.
Zážitky.cz nejprve nabízely dnes už běžné aktivity jako řízení Hummeru nebo projížďku supersportem. Z malé firmy, která byla vlastně One Man show Jana Hájka, se postupně i přes ekonomickou krizi stala zážitková agentura, která patří mezi českou špičku a ročně prodá tisíce dárkových voucherů. „Ať se dařilo, nebo ne, každý rok jsme rostli,“ dodal zakladatel.
V současnosti nabízí Zážitky.cz 175 různých zážitků na 451 místech po celé ČR. Jejich počet a škála se týden od týdne mění. „Svého času byl trendem například zorbing. Stejně jako vše, tak i přání zákazníků se mění. Dnes patří mezi nejpopulárnější zážitky větrný tunel, vojákem na zkoušku, jízda na čtyřkolkách nebo třeba nahrání vlastního CD a let balónem,“ shrnul Jan Hájek.
Z kompletní nabídky zážitků většinu vyzkoušel a jak sám přiznává, jen tak lze udržet vysokou kvalitu. „Vždycky jsem si říkal, že nechci nabízet něco, v co nemám stoprocentní důvěru. Na Zážitky.cz proto najdou lidé jen to, co bych sám doporučil rodině nebo známým,“ doplnil.
Zážitky jsou právě v předvánočním období vyhledávaným dárkem. Lidé nakupující zážitek v pěkně zabalené dárkové krabičce i s pojištěním pro případ, že by se něco pokazilo, tvoří nejpočetnější skupinu. „Většinu zážitků u nás objednává někdo jako dárek pro další osobu. Další velká skupina jsou pak lidé, kteří mají všechno a chtějí zkusit něco netradičního nebo si splnit sen,“ říká Hájek.
A ohlasy? Ty jsou v drtivé většině pozitivní. „Byl to jeden z nejkrásnějších zážitků v mém životě a i přes obrovský strach, kde mě musel pán skoro přemlouvat, jsem nakonec skočila! Vřele doporučuji i přes ten strach,“ hodnotí svůj skok Bungee jumping Valerie Moravcová z Jablonce nad Nisou. Takových hodnocení mají na Zážitky.cz přes 6.5 tisíce.
Mini rozhovor s Honzou HájkemV čem jsou Zážitky.cz o krok před konkurencí? Zároveň všechny zážitky pro naše zákazníky rezervujeme. Nenutíme je volat na letiště ani horolezcům. Mohou se na nás obrátit kdykoliv, v online rezervačním systému si zážitek zarezervovat a my zajistíme, aby vše proběhlo, jak má. A při veškeré komunikaci se snažíme být milí. Zní to možná „obyčejně“, ale podle reakce našich zákazníků je to těší a mluví s námi rádi. Zdánlivá maličkost, ale ve skutečnosti mocná zbraň. Kdo vybírá, jaké zážitky budete nabízet? Zajímá vás také zpětná vazba od klientů? Jak často střídáte dodavatele zážitků? Co je takovým evergreenem, který zákazníci vyhledávají? |
Společně s portálem Zážitky.cz jsme si pro čtenáře Drbny připravili soutěž o privátní let balonem pro dvě osoby v hodnotě bezmála 13 tisíc korun.
Stačí odpovědět na otázku: Jaké označení nese balón Zážitky.cz? Poradíme vám, začíná stejně jako u všech letadel, na dvě písmena OK. Celé označení pište do níže uvedeného formuláře a ze správných odpovědí vylosujeme 18.prosince jednoho šťastného výherce! Nápovědu najdete zde. Výherce zveřejníme v tomto článku.
SOUTĚŽ BYLA UKONČENA. Výhercem je Robert Straka.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.