Počasí dnes4 °C, zítra0 °C
Neděle 22. prosince 2024  |  Svátek má Šimon
Bez reklam

Obyvatele Kosova nebudou dusit nákladní auta. Kámen z lomu bude železnice odvážet do Pávova

Jihlavská radnice našla ve spolupráci s firmou Českomoravský štěrk způsob, jak převézt stavební kámen z lomu v Kosově, aniž by místní obyvatele obtěžoval a silnice zatěžoval provoz nákladních aut. Ke slovu přijde železnice.

Kosovští neskrývají spokojenost s domluveným řešením, z provozu nákladních aut měli obavy. „Za obec jsme rádi, že se po mnoha jednáních podařilo najít řešení pro odvoz kameniva z lomu, dosáhnout dohody a úspěšně podepsat smlouvu o spolupráci. Ze smlouvy vyplývá, že přes obec bude dopravována pouze technika potřebná pro provoz lomu, což povede ke snížení zatížení nákladní dopravou,“ řekla předsedkyně osadního výboru Kosov Šárka Královská.

Firma Českomoravský štěrk bude na základě dlouhodobo nájmu od města využívat překladiště v Pávově, kam ho doveze železnice. „Jednání bylo dlouhé a komplikované, protože těžaři nemají s takovýmto způsobem dopravy a překládáním zkušenosti. Věřím, že se podařilo najít dobrý kompromis pro všechny,“ uvedl radní David Beke (ODS + KDU-ČSL), který jednání se společností a kosovskými vedl.

Jednání těžařů a Jihlavy spějí k dohodě, v kamenolomu Kosov by se mohl štěrk těžit za dva až čtyři roky

Firma Českomoravský štěrk jedná s městem Jihlava o obnovení provozu v kamenolomu Kosov. Protože se obyvatelům této místní části města loni nelíbil záměr vozit čtvrtinu vytěženého kamene nákladními auty přes Kosov, navrhli těžaři, že budou všechen...

Přístup všech účastníků jednání ocenil i Tomáš Bína, technický ředitel společnosti Českomoravský štěrk. „Věřím, že dosažený kompromis nám umožní co nejdříve zásobovat jihlavský trh až 200 tisíci tunami vysoce kvalitního stavebního kameniva k životnímu prostředí a obyvatelům nejohleduplnějším způsobem, a to po železnici,“ řekl.

Jak doplnila Lucie Maxová z magistrátu, ložisko Kosov je jedním z mála v Česku, které disponuje nejkvalitnějším drceným kamenivem vhodným k výstavbě vysokorychlostní železnice. „Ostatně připravovaná vysokorychlostní trať Vysočina vede přímo přes plánovaný terminál Jihlava. Stavební kámen z obnoveného kamenolomu by se dal využít i k výstavbě druhé části silničního obchvatu Jihlavy. Kamenivo je však nezbytné i k výstavbě rodinných domů, obchodů či rekreačních zařízení,“ vyjmenovala.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Se svolením Města Jihlava | Zdroj Město Jihlava

Štítky kamenolom, Kosov, kámen, VRT, David Beke

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Obyvatele Kosova nebudou dusit nákladní auta. Kámen z lomu bude železnice odvážet do Pávova | Společnost | Zprávy | Jihlavská Drbna - zprávy z Jihlavy a Vysočiny

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.