čtvrtek 23. září 2021 Berta

Z Třebíčska dnes vyjel extrémní náklad. 65 tun vážící palivové nádrže omezí dopravu u nás i na Slovensku

Přesně po dvou letech se společnosti MICo podařilo zorganizovat náročný transport zbývajících čtyř palivových nádrží do Velké Británie. V důsledku globální koronavirové pandemie byla výroba a dodání nádrží přesunuto ze září 2020 na září 2021 a termín dodání se tak posunul o celý jeden rok.

První část nadměrného transportu se z Kramolína na Třebíčsku vydala na cestu v úterý v 9 hodin a ve čtvrtek pak budou po stejné trase pokračovat vozy s dalšími dvěma nádržemi. Kompletní konvoj se pak setká na hranicích se Slovenskem odkud bude společně pokračovat do přístavu v Bratislavě.

„Termín, kdy budeme moci zbývající nádrže odvézt, jsme si nemohli vybírat. Vzhledem k jejich velikosti se na celé trase uskuteční desítky menších či větších dopravních omezení, přičemž to nejvýznamnější nás pak čeká na Slovensku,“ říká k transportu majitel společnost MICo, Jiří Denner.

„Abychom mohli dopravu zrealizovat, bylo pro nás určující, kdy bude odstavena jaderná elektrárna Bohunice na Slovensku. Na několika místech totiž budeme muset nadzvedávat dráty vysokého napětí, a to jindy než při odstávce, zrealizovat nejde. Jsme sice na samém začátku celé akce, ale věřím, že si profesionální tým přepravce se vším poradí a nádrže se dostanou do přístavu včas,“ dodává Denner.

Čistá hmotnost palivových nádrží je přes 65 tun. Objem každé z nich je neuvěřitelných 220 m3, což představuje velikost srovnatelnou s objemem téměř 18 zahradních bazénů o průměru 4m a hloubce 1m. Každý zásobník převáží téměř 33 metrů dlouhá souprava jejíž maximální výška bude 7,3m, šířka přes 6m a hmotnost 120 tun.

Omezení na trase

Stejně jako při prvním transportu v roce 2019 musí i tentokrát řidiči na trase očekávat velké množství komplikací a zdržení. Kromě demontáže a opětovné montáže dopravních značení se bude muset zvedat i přerušovat nadzemní vedení elektrických drátů. Jak už bylo zmíněno, na jednom místě na Slovensku budou muset být přerušeny dráty velmi vysokého napětí 400kV a v důsledku velké váhy souprav musí organizátor transportu přistoupit k podepření některých mostů, aby vysokou zátěž vydržely.

„Za poslední dva roky jsme vyrobili pro zahraniční klienty nadměrně díly do jaderných, tepelných i bioplynových elektráren. Co do velikosti jsou ale tyto palivové nádrže stále největší. Kvůli pandemii jsme museli ve výrobě přistoupit k celé řadě omezení, ale náhradní termín jsme po domluvě se zákazníkem stihli včas. Desítky našich zaměstnanců pracovali na výrobě nádrží déle než rok
a pomyslnou tečkou pak bylo jejich šestihodinové nakládání a příprava na stovky kilometrů dlouhou trasu k Dunaji v Bratislavě,“
říká Jiří Denner, který osobně dohlížel na odjezd transportu.  

Trasa transportu povede z Kramolína na hráz Dalešické přehrady a dále pak kolem jaderné elektrárny Dukovany do Moravského Krumlova, Židlochovic, Hustopečí, Hodonína až na státní hranice se Slovenskem do Sudoměřic. Tam první část konvoje počká na příjezd dalších dvou nádrží, které vyjedou z Kramolína ve čtvrtek ráno. Příští týden se celý konvoj čtyř nákladních souprav o délce téměř 160 metrů vydá na druhou část cesty do Bratislavy odkud bude přepraven ke klientovi do Velké Británie.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Tisková zpráva | Foto Jan Kubát

Štítky doprava, palivové nádrže, omezení, nadměrný náklad

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.