Na podzim roku 2023 jsme naše čtenáře informovali o tom, že v Jihlavě přibude třetí místo, kde bude probíhat takzvané úsekové měření rychlosti. Půjde o úsek v Heleníně, jedné z místních částí Jihlavy. Vedení města schválilo výběrové řízení, úsekové měření by zde mělo fungovat nejpozději během léta 2025. V našem pravidelném seriálu Politická korida jsme se ptali městských zastupitelů, zda je měření rychlosti v Heleníně dobrým krokem a zda jsou ve městě další lokality, kde by taková kontrola rychlosti řidičů měla probíhat.
Sobota, 14. prosince 2024, 10:54
Vloni na podzim jsme naše čtenáře informovali o tom, že v Jihlavě přibude třetí místo, kde bude probíhat takzvané úsekové měření rychlosti. Půjde o úsek v Heleníně, jedné z místních částí Jihlavy. Aktuálně vedení města schválilo výběrové řízení,...
Redakční dotaz: Nejpozději během léta 2025 v Jihlavě přibude nové místo, kde bude probíhat úsekové měření rychlosti. Půjde o kopec v Heleníně ve směru z Velkého Beranova na Jihlavu. Je to podle nás potřebný krok? Myslíte, že jsou v Jihlavě další lokality, kde by mělo probíhat úsekové měření rychlosti? Pokud ano, tak kde?
Radek Hošek (Starostové a nezávislí)
Statistiky jasně ukazují, že úsekové měření vede ke snížení počtu nehod i jejich závažnosti. Ačkoli to někteří lidé vnímají jako nepříjemné omezení, hlavním smyslem tohoto opatření je prevence – chránit životy a zdraví všech, kdo silnici používají. Úsekové měření v Heleníně proto rozhodně považuji za správný krok. Pomůže nejen bezpečnosti na silnici, ale uleví i zdejším obyvatelům, protože se sníží hluk z projíždějících vozidel. Co se týče dalších lokalit, vím, že řidiči často překračují rychlost například na Okružní nebo Brněnské ulici. Tam by ale prozatím mohly stačit častější policejní kontroly, které by situaci také pomohly zlepšit. Přeci jen, pořizovací cena radarů není zrovna nízká.
Petr Paul (SPD)
Každé technické opatření, které přispěje k BESIP má význam i v tom, že odvrátí byť i jednu, jedinou dopravní nehodu. V Heleníně se říká, že je třeba zpomalit „blázny“ a snížit hluk. A kde jinde měřit rychlost? Tam, kde si to BESIP vyžaduje, po vyhodnocení četnosti nehodovosti v místě, vhodnosti a účelovosti instalace měřících kamer a na podkladě doporučení komise dopravy, po souhlasu Policie, po vyhodnocení technických možností daného místa, jaké budou nároky na správní obsluhu zjištěné delikvence apod. Většina řidičů je ukázněných, jenže jsou i takoví, na které platí jedině radar!
Lukáš Nekula (ANO 2011)
Instalace rychlostního radaru je užitečná a jejich výstavbu pro zvýšení bezpečnosti podporuji. Radar rychlého řidiče sice zaznamená, ale fyzicky ho nezastaví. Efektivnější považuji zpomalovací semafor, který při překročení rychlosti automaticky přepne na červenou. Tento systém nutí řidiče zastavit a okamžitě zpomalit dopravu, čímž eliminuje riziko nebezpečně rychlé jízdy. Domnívám se, že ideální je kombinace radarů a zpomalovacích semaforů. Může výrazně zvýšit bezpečnost silničního provozu. Instalace úsekového měření na hosovském kopci se ukázalo jako velmi účinné řešení a doprava zde výrazně zpomalila.
Osobně bych zavedl např. jedno z dalších úsekových měření na ulici Vrchlického, od ředitelství Policie ČR až ke křižovatce směrem k Penny Marketu.
Odpovědi byly seřazeny chronologicky od nejdřívější po nejpozdější. Zbylí oslovení zastupitelé Vojtěch Prchal (ODS a KDU-ČSL) a Daniel Škarka (PiFo) do redakční uzávěrky neodpověděli.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.