U Moravských Budějovic plánuje kraj silniční obchvat měřící 2,8 kilometru. Umožnil by propojení krajské komunikace vedoucí od Jaroměřic nad Rokytnou s hlavním tahem číslo 38, tranzitní doprava by pak nemusela jezdit přes centrum města. Možné dopady záměru na životní prostředí začaly prověřovat úřady. Termín stavby obchvatu bude podle kraje záviset i na možnostech jejího financování.
Oznámení o záměru bylo v informačním systému EIA zveřejněno tento týden. Obchvat by měl propojit silnici II/152 od Jaroměřic nad Rokytnou se silnicí třetí třídy od vsi Lažínky. Auta by se díky propojce dostala na tah I/38 mezi Jihlavou a Znojmem, který už Moravské Budějovice se 7400 obyvateli obchází od roku 2010.
Po silnici 152 projíždělo městem podle sčítání dopravy před dvěma lety denně přes 5 tisíc vozidel.
Investorem obchvatu bude Kraj Vysočina. „V tuto chvíli není přesně určeno financování,“ sdělila jeho mluvčí Jitka Svatošová. Uvedla, že ideální stav by byl, kdyby mohl kraj na stavbu dostat evropskou dotaci v příštím plánovacím období.
„Pokud ten obchvat bude, tak to bude super,“ řekl starosta Moravských Budějovic Vlastimil Bařinka. Uvedl, že přes centrum jezdí na Znojmo autobusy i nákladní auta, osobní auta si zkracují cestu Šafaříkovou ulicí, kde je kvůli tomu dost velký provoz. Na zvažované trase obchvatu se radnice s krajem shoduje. „Dali jsme jim jen připomínky, co bychom tam chtěli a nechtěli,“ řekl starosta. Týkaly třeba křížení s cyklostezkou.
Tah I/38 dřív také vedl přes střed města. Obchvat Moravských Budějovic zprovoznilo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v říjnu 2010. Nových 6,4 kilometru silnice s mimoúrovňovými křižovatkami a mosty stálo podle ŘSD 1,3 miliardy korun. Náklady na obchvat plánovaný nyní odhadl starosta do 100 milionů korun.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.