Provoz na dálnici D1 u Humpolce mezi 90. a 94. kilometrem je od včerejších 22:30 obnoven v obou pruzích. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) přes víkend odstranilo všechna mobilní svodidla v zúženém úseku, řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Úsek byl zúžen kvůli opravě. V polovině prosince tam doprava několikrát zkolabovala, za což sklidil kritiku i ministr dopravy Dan Ťok (za ANO). Nyní má být nejstarší a nejvytíženější tuzemská dálnice lépe průjezdná.
Směrem na Prahu mohli řidiči v obou pruzích jezdit už od včerejšího dopoledne, dálnice na Brno byla plně zprovozněna hodinu a půl před půlnocí.
Dálnice byla zúžená mezi 90. kilometrem u Humpolce a 104. kilometrem u Větrného Jeníkova kvůli opravě. Úsek mezi 90. a 94. kilometrem byl součástí modernizace dálnice mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem, práce na něm ale zatím vůbec nezačaly.
„Původní harmonogram podle rozhodnutí silničního správního úřadu byl do úterý. My, protože takové operace neděláme poprvé, jsme byli optimisté, že to zvládneme rychleji,“ uvedl Jan Rýdl.
Odstraněním všech svodidel se zúžený úsek zkrátí na deset kilometrů. Modernizace začala v březnu, na prvních čtyřech kilometrech ale stavbaři ve středovém pásu vůbec nezačali pracovat, proto tam po odstranění provizorních svodidel bude dálnice průjezdná v plné šířce. Dalších deset kilometrů zůstane zúžených na dva pruhy.
V polovině prosince tam doprava několikrát zkolabovala. Problém projet měla v kolonách i auta zimní údržby. ŘSD pak jízdní pruhy v zúžení rozšířilo tím, že posunulo svodidla.
Zakázku na modernizaci za 1,75 miliardy korun dostalo sdružení, jež tvořily česká firma Geosan Group, italská Toto Costruzioni Generali a kazašská SP Sine Midas Stroy. Spolupráce mezi ŘSD a sdružením na konci loňského roku skončila. Modernizaci dokončí jiná firma, kterou ŘSD vybere na jaře. Práce budou pokračovat v létě. Původnímu zhotoviteli už bylo vyměřeno šest pokut za 60 milionů korun.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.