V krajské Jihlavě už několik týdnů probíhá rekonstrukce výpadovky na Pelhřimov. Oprava tohoto úseku bude brzy hotová, mnohým řidičům se tak určitě uleví. Ne však na dlouho. Trpělivost řidičů na jaře v příštím roce prověří další náročná rekonstrukce. Řeč je o opravě Brněnského mostu, jedné z klíčových dopravních tepen v krajském městě. Náročná bude nikoliv však z důvodu zvolené technologie, ale kvůli přísným termínům a především náročné logistice a vedení objízdných tras.
„V současné době jsme ve fázi podání žádosti o stavební povolení, vypsaná je zakázka na dodavatele celé stavby, dokončuje se majetkoprávní příprava a připravují se podklady pro spolufinancování z fondů EU,“ popisuje aktuální situaci hejtman Kraje Vysočina Jiří Běhounek.
Zmiňovaná rekonstrukce za přibližně 83 milionů korun vyřadí jednu z klíčových dopravních tepen krajského města z provozu od března do listopadu 2018. Vyžádal si to zhoršující se technický stav Brněnského mostu.
Z právě vyhlášené veřejné zakázky na dodavatele stavby je zřejmé, že stavební práce musí s ohledem na velice napjaté termíny probíhat za úplné uzavírky komunikace. Pro modernizaci byla zvolena technologie postupného zvedání nosné konstrukce se samostatným ošetřením každého mostního ložiska. Po dokončení této skutečně časově náročné etapy bude položena nová železobetonová deska, osazeny nové římsy a nové kovové zábradlí.
Rekonstrukce bude probíhat také pod mostem – v plánu jsou sanace pilířů a opěr mostu, kompletně bude vyměněno odvodnění mostu. „Práce na mostě částečně omezí i pohyb pod ním, regulace pohybu veřejnosti bude přímo úměrná nutnosti zachování bezpečnosti, což nesmí být podceněno,“ upozorňuje radní Kraje Vysočina pro oblast dopravy a silničního hospodářství Jan Hyliš, který má za sebou už několik zásadních jednání se samosprávou města Jihlavy, které bude mít své slovo při stanovování objízdných tras a řeší, kudy povede náhradní veřejnou dopravu.
„Na všechny otázky i na ty, které teprve padnou, musíme společně najít do jara uspokojivé odpovědi,“ upozorňuje Hyliš s tím, že město Jihlava je při této stavbě důležitým neinvestičním partnerem. I město však bude mít z rekonstrukce výhodu. Projekt modernizace 237 metrů dlouhého mostu počítá s mírným rozšířením vozovky, aby bylo možné po mostě vést samostatný bus pruh směrem do centra.
Brněnský most je blízko jihlavského obchodního centra City Park, jeho modernizace by však výrazným způsobem neměla zasahovat do nájezdových koridorů. V průběhu rekonstrukce mostu bude zajištěno, aby se řidiči do City Parku dostali bez většího omezení.
Přesné informace o stanovení objízdných tras v tuto chvíli nejsou zatím k dispozici. Vyřízení veškeré nutné dokumentace včetně získání povolení od všech relevantních úřadů bude řešit dodavatel stavby. Stavba je časově rozvržena tak, aby nezasáhla do zimní sezony. Pokud se nestane něco zásadního, bude most před zimou 2018 zprovozněn.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.