Dnes, 07:02
Výrazná modernizace vozového parku čeká příští rok Dopravní podnik města Jihlavy. S nákupem pomáhají dotace, ty ale mohou provoz městské hromadné dopravy také zkomplikovat.
Před pár dny se do krajského města dostaly dva nové autobusy na bioplyn, další dva budou následovat příští rok a díky nim bude možné vyřadit poslední tři vozy poháněné naftou, které jsou stále v garáži. Dopravní podnik má navíc opci na čtyři nové autobusy v roce 2027.
Příští rok v září má vozový park rozšířit také o tři trolejbusy, v listopadu jich pak bude dokonce dvanáct, šest parciálních a šest standardních. Čtyři pak přijedou v únoru přespříští rok. „Na začátku roku 2027 bude průměrné stáří vypraveného vozu na úrovni čtyř a půl roku, tím se dostaneme na špičku v zemi a vrátíme se na úroveň roku 2010, kdy přišly solarisy a nízkopodlažní iveca,“ uvedl šéf dopravního podniku Radim Rovner.
S nákupem výrazně pomáhají dotace, ty ale mají své podmínky a to může být nečekaná komplikace. V Jihlavě se totiž chystá rekonstrukce Znojemského mostu, která prakticky odřízne vozovnu dopravního podniku v Brtnické ulici od zbytku Jihlavy. Autobusy nebo parciální trolejbusy místo objedou, ty standardní ale bez trolejí jet nemohou.
Úterý, 28. října 2025, 07:05
Krajské město se připravuje na rekonstrukci Znojemského mostu, po kterém denně projedou desítky tisíc aut. Přespříští rok prostě nebude devět měsíců existovat.
„Budeme muset klasické trolejbusy vystrčit někam za výluku, připravit improvizovanou vozovnu na hlavním nádraží nebo na Zadním Bedřichově a mít je tam,“ řekl k situaci Rovner. Podmínkou dotace totiž bylo, aby vozy každý rok najely minimálně třicet tisíc kilometrů. „Konzultovali jsme situaci s poskytovatelem dotace a pro něj není argument, že se nedostaneme na vozovnu, chce vidět dole ve zprávě třicet tisíc kilometrů za rok,“ uzavřel Rovner.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám