Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) v první polovině května zahájilo výstavbu nové okružní křižovatky na silnici I/38 na dálničním přivaděči u exitu 112. Jak zaznělo na tiskové konferenci přímo v místě stavby, jejím hlavním účelem je zajistit větší plynulost a především bezpečnost silniční dopravy. Během výstavby musí řidiči počítat s omezením, které se postupně proměňuje.
Jak dnes ráno informoval regionální mluvčí ŘSD Jiří Veselý, výstavba okružní křižovatky na silnici I/38 v Jihlavě – Pávově zase o kus pokročila. Od zítřka, úterý 2. července, bude v místě prací na 14 dní zaveden kyvadlový provoz.
„Na místě se aktuálně rýsuje první polovina stavby, která je většinou tvořena jízdním pásem ve směru od Havlíčkova Brodu na Jihlavu. Mimo jiné to zahrnuje i novou přímou větev, která bude vozidlům umožňovat přímý průjezd bokem okružní křižovatky a nájezd na dálnici D1 ve směru od Havlíčkova Brodu na Brno. V následujících dnech se na těchto částech stavby budou již pokládat asfaltové vrstvy. Práce se pak přesunou na druhou polovinu stavby tvořenou většinou jízdním pásem ve směru od Jihlavy na Havlíčkův Brod. Kvůli zachování bezpečnosti silničního provozu zde dojde ke změně ve vedení dopravy," upozornil Veselý.
Provoz od zítra až do 15. července budou řídit semafory. Na sousední světelné křižovatce Tři věžičky budou v tomto termínu semafory vypnuty. „Žádáme motoristickou veřejnost o respektování přechodného dopravního značení a zároveň o ohleduplnost jak k ostatním účastníkům silničního provozu, tak k pracovníkům stavby," vyzývá Veselý.
Nový kruhový objezd bude mít průměr 44 metrů, budou na ní tři samostatné bypasy, což zajistí plynulost dopravy. „Doba výstavby je dle dohody se zhotovitelem, kterým je společnost Strabag, zkrácena z původních 175 dní na 150 dnů,“ informoval Aleš Kratina, ředitel jihlavské pobočky ŘSD.
Výstavba nového „kruháče“ probíhá v sedmi etapách. A řidiči musí počítat s několika omezeními, která se budou měnit.
Řidiči, kteří budou po dobu výstavby cestovat po trase Jihlava – Havlíčkův Brod, se nemusí bát, že by místem neprojeli. „Tranzit zůstane zachován v každé etapě výstavby s tím, že budeme pruhy vždy přehazovat vždy na východní nebo západní stranu,“ dodal Aleš Kratina.
Mluvčí ŘSD Jan Rýdl směrem k řidičům s tím, že s novou okružní křižovatkou vznikne plynulý a bezpečný úsek s technickou životností 50 let. „Nebude to turbo kruháč, ale bude mít tři bypassy, což je ještě lepší a intuitivnější z pohledu řidiče. Ty nejdůležitější trasy bude možné absolvovat mimo kruhový objezd,“ poznamenal Jan Rýdl.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.