V pátek 10. května byla na silnici I/38 v Jihlavě - Pávově zahájena stavba okružní křižovatky. A jak v tiskové zprávě informovalo Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD), stavební práce na přivaděči běží podle harmonogramu.
„Práce se momentálně soustřeďují v jízdním pásu směr Jihlava a dopravu nadále ovlivňují pouze částečně. Se začátkem letních prázdnin bude v místě stavby na 14 dní zaveden kyvadlový provoz. Momentálně se v místě výstavby budoucí okružní křižovatky pracuje na rozšíření a úpravě silničního tělesa jízdního pásu silnice I/38 ve směru na Jihlavu. Zde probíhá zkvalitnění zemní pláně, instalují se drenáže a buduje nový, kompletní systém odvodnění. Připravuje se budování ostrůvků prstence navržené okružní křižovatky, dále také výstavba obrubníků a pokládka štěrkodrtě. Vedle komunikace vpravo, ve směru jízdy Jihlava byly vykáceny především náletové dřeviny a keře," informoval Jiří Veselý, regionální mluvčí ŘSD.
Dopravní omezení se pro řidiče v průběhu výstavby mění. Aktuálně je doprava vedena v režimu 1+1, jízdní pruhy jsou zúžené a řidiči místem projíždí sníženou rychlostí - maximálně 50km/h. „Na dálnici D1 ve směru od Brna na Prahu je uzavřena v Exit 112 sjezdová větev směr Jihlava a Havlíčkův Brod, zatímco nájezdová rampa směr Praha zůstává otevřena s tím, že vozidla mířící od Havlíčkova Brodu ve směru na Prahu nemohou ve stávající křižovatce odbočit vlevo, ale musejí podjet dálnici, najet v Exit 112 směr Brno a ihned poté z dálnice D1 sjet směr Havlíčkův Brod, podjet dálniční most a odtud najet po otevřené rampě směr Praha," dodává Veselý.
Se začátkem letních prázdnin, konkrétně od 1. do 15. července, budou provoz řídit semafory. Ve stejné termínu budou naopak vypnuty semafory na křižovatce Tři věžičky.
Cestující, kteří chtějí jet po dálnici D1, musí počítat s tím, že od 15. července dojde k úplné uzavírce Exitu112, včetně nájezdové rampy na dálnici D1 směr Praha. „Tato uzavírka pak zůstane v platnosti až takřka do zprovoznění stavby. Vozidla budou moci náhradou využít Exit 119 Velký Beranov či Exit 104 Větrný Jeníkov, radí Veselý.
„Pro dominantní směry byly z jednotlivých ramen odkloněny samostatné větve (tzv. bypassy). Jedná se o směry Jihlava – Praha, Brno – Havl. Brod, Havl. Brod – Jihlava/Brno. Tyto větve jsou navrženy jako jednosměrné, jednopruhové v šířce, která umožní objetí vozidla při jeho nepojízdnosti," doplnil Veselý.
Stavební dělníci stavbu zahájili 10. května v pět hodin ráno. „Nový kruhový objezd bude mít průměr 44 metrů, budou na ní tři samostatné bypasy, což zajistí plynulost dopravy. Doba výstavby je dle dohody se zhotovitelem, kterým je společnost Strabag, zkrácena z původních 175 dní na 150 dnů,“ informoval pár hodin po zahájení stavby Aleš Kratina, ředitel jihlavské pobočky ŘSD.
Pátek, 10. května 2024, 13:31
Dnes úderem páté hodiny ranní zahájilo Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) výstavbu nové okružní křižovatky na silnici I/38 na dálničním přivaděči u exitu 112. Jak zaznělo dnes dopoledne na tiskové konferenci přímo v místě stavby, jejím hlavním...
Předpokládaná cena stavby byla 67 milionů korun, v soutěži nakonec došlo ke snížení téměř o 10 milionů, takže konečné náklady se dostanou na 58 milionů korun bez DPH.
Řidiči, kteří budou po dobu výstavby cestovat po trase Jihlava – Havlíčkův Brod, se nemusí bát, že by místem neprojeli. „Tranzit zůstane zachován v každé etapě výstavby s tím, že budeme pruhy vždy přehazovat vždy na východní nebo západní stranu,“ dodal Aleš Kratina.
Jak v květnu informoval mluvčí ŘSD s novou okružní křižovatkou vznikne plynulý a bezpečný úsek s technickou životností 50 let. „Nebude to turbo kruháč, ale bude mít tři bypassy, což je ještě lepší a intuitivnější z pohledu řidiče. Ty nejdůležitější trasy bude možné absolvovat mimo kruhový objezd,“ poznamenal na závěr mluvčí ŘSD.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.