Počasí dnes20 °C, zítra22 °C
Neděle 28. dubna 2024  |  Svátek má Vlastislav
Bez reklam

Stavba nové okružní křižovatky na přivaděči by mohla začít ještě letos. Zájem projevilo sedm firem

Rizikovou křižovatku na silnici I/38 na dálničním přivaděči v Jihlavě - Pávově čeká přestavba. Do veřejné soutěže na zhotovitele této přestavby se přihlásilo sedm firem. Jak uvedl Jiří Veselý z oddělení komunikace Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD), hodnoticí komise teď kromě jednotlivých cenových nabídek posuzuje i reference přihlášených subjektů.

Nabídky účastníků tendru se pohybují v rozmezí od 58,29 do 63,49 milionů korun bez DPH, přičemž odhadovaná cena veřejné zakázky činí něco málo přes 67 milionů korun bez DPH. 

„Jde o přestavbu stávající stykové křižovatky silnice I/38 se severní větví mimoúrovňové křižovatky na 112. kilometru dálnice D1 na okružní křižovatku. Současná podoba v tomto křížení je trojlístková s absencí dvou ramp ve 4. kvadrantu. Vratnou rampu Brno – Jihlava a přímou Havlíčkův Brod – Praha nahrazuje styková křižovatka umístěná v levém jízdním pásu silnice I/38. V křižovatce dochází ke změně kategorie silnice I/38 z dvoupruhového uspořádání ve směru Havlíčkův Brod na čtyřpruhové ve směru Jihlava," popisuje Jiří Veselý. 

Zmíněná křižovatka, která projde úpravou, se nachází v průmyslové zóně. A ve velké míře je tak využívána kamiony i jinými těžkými vozidly a jejich vysoká intenzita způsobuje problémy jak z hlediska bezpečnosti, tak také z hlediska plynulosti provozu. Podle posledního sčítání dopravy projede tímto místem denně více než 12 500 vozidel, z toho přibližně 30% tvoří nákladní vozidla a kamiony.

Podle Regionální dopravní konference v Jihlavě,jež se konala vloni v Jihlavě, je současná křižovatka třetím nejrizikovějším místem z hlediska nehodovosti na silnicích v Kraji Vysočina. Jen za poslední dva roky zde došlo k 26 nehodám, během kterých dva lidé zemřeli, 11 jich bylo zraněno a hmotná škoda přesáhla pět milionů korun.

Jak bude kruháč vypadat? 

V místě stávající stykové křižovatky je navržena nová okružní křižovatka s plánovaným vnějším průměrem 44 metrů, šířkou okružního pásu 6,5 metru a šířkou prstence dva metry.

„Všechny vjezdy a výjezdy okružní křižovatky budou jednopruhové oddělené fyzickým dlážděným ostrůvkem. Pro dominantní směry, které byly potvrzeny dopravním průzkumem, a které by tak zatěžovaly okružní křižovatku, budou odkloněny z jednotlivých ramen samostatné větve V1, V2, V3, tzv. bypassy. Jedná se o směry Jihlava–Praha, Brno–Havl. Brod, Havl. Brod–Jihlava/Brno. Toto řešení by mělo zajistit plynulý a přehledný provoz. V rámci stavby dojde rovněž na úpravu severní větvě mimoúrovňové křižovatky," upřesnil Veselý. 

Dodal, že maximální doba pro zprovoznění je stanovena na 196 dnů. „Stavbu bychom chtěli letos nejen zahájit, ale zároveň i uvést do provozu," upřesnil závěrem Veselý. 

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Liberecký kraj | Zdroj Ředitelství silnic a dálnic ČR

Štítky křižovatka, kruhový, objezd, stavba, přivaděč, I/38, dálnice, D1, exit, ŘSD, Pávov, Jihlava

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Pavel Musil

Nebylo by jednodušší dodělat 4. kvadrant a nevymýšlet hovadiny?

Středa, 28. února 2024, 19:04Odpovědět

Stavba nové okružní křižovatky na přivaděči by mohla začít ještě letos. Zájem projevilo sedm firem | Doprava | Zprávy | Jihlavská Drbna - zprávy z Jihlavy a Vysočiny

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.