Úterý, 27. února 2024, 20:05
Rizikovou křižovatku na silnici I/38 na dálničním přivaděči v Jihlavě - Pávově čeká přestavba. Do veřejné soutěže na zhotovitele této přestavby se přihlásilo sedm firem. Jak uvedl Jiří Veselý z oddělení komunikace Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD), hodnoticí komise teď kromě jednotlivých cenových nabídek posuzuje i reference přihlášených subjektů.
Nabídky účastníků tendru se pohybují v rozmezí od 58,29 do 63,49 milionů korun bez DPH, přičemž odhadovaná cena veřejné zakázky činí něco málo přes 67 milionů korun bez DPH.
„Jde o přestavbu stávající stykové křižovatky silnice I/38 se severní větví mimoúrovňové křižovatky na 112. kilometru dálnice D1 na okružní křižovatku. Současná podoba v tomto křížení je trojlístková s absencí dvou ramp ve 4. kvadrantu. Vratnou rampu Brno – Jihlava a přímou Havlíčkův Brod – Praha nahrazuje styková křižovatka umístěná v levém jízdním pásu silnice I/38. V křižovatce dochází ke změně kategorie silnice I/38 z dvoupruhového uspořádání ve směru Havlíčkův Brod na čtyřpruhové ve směru Jihlava," popisuje Jiří Veselý.
Zmíněná křižovatka, která projde úpravou, se nachází v průmyslové zóně. A ve velké míře je tak využívána kamiony i jinými těžkými vozidly a jejich vysoká intenzita způsobuje problémy jak z hlediska bezpečnosti, tak také z hlediska plynulosti provozu. Podle posledního sčítání dopravy projede tímto místem denně více než 12 500 vozidel, z toho přibližně 30% tvoří nákladní vozidla a kamiony.
V místě stávající stykové křižovatky je navržena nová okružní křižovatka s plánovaným vnějším průměrem 44 metrů, šířkou okružního pásu 6,5 metru a šířkou prstence dva metry.
„Všechny vjezdy a výjezdy okružní křižovatky budou jednopruhové oddělené fyzickým dlážděným ostrůvkem. Pro dominantní směry, které byly potvrzeny dopravním průzkumem, a které by tak zatěžovaly okružní křižovatku, budou odkloněny z jednotlivých ramen samostatné větve V1, V2, V3, tzv. bypassy. Jedná se o směry Jihlava–Praha, Brno–Havl. Brod, Havl. Brod–Jihlava/Brno. Toto řešení by mělo zajistit plynulý a přehledný provoz. V rámci stavby dojde rovněž na úpravu severní větvě mimoúrovňové křižovatky," upřesnil Veselý.
Dodal, že maximální doba pro zprovoznění je stanovena na 196 dnů. „Stavbu bychom chtěli letos nejen zahájit, ale zároveň i uvést do provozu," upřesnil závěrem Veselý.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Nebylo by jednodušší dodělat 4. kvadrant a nevymýšlet hovadiny?