Počasí dnes-1 °C, zítra1 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Skoro kilometr dlouhé protihlukové stěny na Žďársku jsou hotové. Zbývá je jen umýt a naleštit

Stavební dělníci v těchto dnech finišují s výstavbou protihlukových stěn na silnici I/37 u Škrdlovic a sousedního Stržanova na Žďársku. Podle informací Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) zbývá doupravit terén kolem nich a jejich průhledné části umýt a naleštit.

Protihlukové stěny jsou kombinací panelů z betonových prefabrikátů, z nichž každý váží 3010 kg, a průhledných tabulí z tvrzeného plexiskla. Životnost betonových dílů je odhadována na 50 let. Zvuková pohltivost pak činí okolo 10 decibelů.

Protihlukové stěny měří celkem 852 metrů, jsou rozděleny na čtyři části. Jejich výška se pohybuje v rozmezí od 2,5 do 5 metrů.

„Potřebu výstavby bariéry proti hluku vyvolala akustická studie, která prokázala nadlimitní hluk z dopravy v oblasti. Tímto úsekem silnice I/37 projede podle posledního sčítání na 6 tisíc vozidel každý den, z toho přibližně čtvrtinu tvoří nákladní auta a kamiony. Hlavním smyslem nově vybudované stavby je tedy ochránit obyvatele Škrdlovic a Stržanova před škodlivým hlukem," vysvětluje Tereza Primová z oddělení komunikace ŘSD. 

Zhotovitelem je společnost Skanska, a.s. Celkové náklady byly smluveny na téměř 50 milionů korun bez DPH. „Ke konečnému předání stavby k užívání dojde 2. listopadu," doplnila Tereza Primová. 

Hodnocení článku je 70 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Ředitelství silnic a dálnic ČR | Zdroj Ředitelství silnic a dálnic ČR

Štítky protihluková, stěna, doprava, hluk, terén, akustika, ŘSD, Škrdlovice, Stržanov

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Ctirad Přikryl

Většina z tudy projíždějících dopravních prostředků, jede i sousedním Žďárem nad Sázavou, přes nějž navíc jezdí vozidla ještě ze tří dalších směrů. Bývalý starosta města, v několika funkčních obdobích, mimo jiné předsedal krajské komisi pro správu silnic, se rád v regionální kabelové TV chlubil, třeba i kde jaké obci zařídili obchvat. Žďár n. S., jemuž vícekrát starostoval, se však ani od něho, alespoň vyjednání více než tři dekády nutně potřebného obchvatu, nedočkal. Kamiony a těžká nákladní přeprava projíždějí městem, středem hlavního náměstí i okolo úpatí Zelené hory, se Santiniho památkou UNESCO a též zatěžují památkově chráněný barokní most, jenž je součástí historické části města, u komplexu zámku rodiny Kinských. Navíc, je-li tato páteřní komunikace, ve směru na Stržanov, potažmo i Prahu, uzavřena, musí se ze Žďáru na ni napojit dvaceti kilometrovou objížďkou, přes Velkou Losenici a Vepřovou. Žďár nad Sázavou nutně potřebuje obchvat - východní variantu ...

Pondělí, 30. října 2023, 11:06Odpovědět

Jan Strapina

Tady si zase někdo takzvaně po Brněnsku na tom namastil kapsu!!!!!!!

Pondělí, 30. října 2023, 00:36Odpovědět

Skoro kilometr dlouhé protihlukové stěny na Žďársku jsou hotové. Zbývá je jen umýt a naleštit | Doprava | Zprávy | Jihlavská Drbna - zprávy z Jihlavy a Vysočiny

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.