Aktuálně

Změna stání u jihlavského gymnázia a více míst. Řidiči tam ode dneška parkují podélně více...

Horácké divadlo v Jihlavě plánuje svou vlastní letní scénu. Bude se tam hrát a koncertovat až pro 200 lidí více...

DRBNA HISTORIČKA: Crk vody do domu stál celé jmění. Jihlavští konšelé neradi povolovali vodovod měšťanům více...

Skoro kilometr dlouhé protihlukové stěny na Žďársku jsou hotové. Zbývá je jen umýt a naleštit

Autoři | Foto Ředitelství silnic a dálnic ČR | Zdroj Ředitelství silnic a dálnic ČR

Stavební dělníci v těchto dnech finišují s výstavbou protihlukových stěn na silnici I/37 u Škrdlovic a sousedního Stržanova na Žďársku. Podle informací Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) zbývá doupravit terén kolem nich a jejich průhledné části umýt a naleštit.

Protihlukové stěny jsou kombinací panelů z betonových prefabrikátů, z nichž každý váží 3010 kg, a průhledných tabulí z tvrzeného plexiskla. Životnost betonových dílů je odhadována na 50 let. Zvuková pohltivost pak činí okolo 10 decibelů.

Protihlukové stěny měří celkem 852 metrů, jsou rozděleny na čtyři části. Jejich výška se pohybuje v rozmezí od 2,5 do 5 metrů.

„Potřebu výstavby bariéry proti hluku vyvolala akustická studie, která prokázala nadlimitní hluk z dopravy v oblasti. Tímto úsekem silnice I/37 projede podle posledního sčítání na 6 tisíc vozidel každý den, z toho přibližně čtvrtinu tvoří nákladní auta a kamiony. Hlavním smyslem nově vybudované stavby je tedy ochránit obyvatele Škrdlovic a Stržanova před škodlivým hlukem," vysvětluje Tereza Primová z oddělení komunikace ŘSD. 

Zhotovitelem je společnost Skanska, a.s. Celkové náklady byly smluveny na téměř 50 milionů korun bez DPH. „Ke konečnému předání stavby k užívání dojde 2. listopadu," doplnila Tereza Primová. 

Hodnocení článku je 70 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky protihluková, stěna, doprava, hluk, terén, akustika, ŘSD, Škrdlovice, Stržanov

Komentáře

Ctirad Přikryl

Většina z tudy projíždějících dopravních prostředků, jede i sousedním Žďárem nad Sázavou, přes nějž navíc jezdí vozidla ještě ze tří dalších směrů. Bývalý starosta města, v několika funkčních obdobích, mimo jiné předsedal krajské komisi pro správu silnic, se rád v regionální kabelové TV chlubil, třeba i kde jaké obci zařídili obchvat. Žďár n. S., jemuž vícekrát starostoval, se však ani od něho, alespoň vyjednání více než tři dekády nutně potřebného obchvatu, nedočkal. Kamiony a těžká nákladní přeprava projíždějí městem, středem hlavního náměstí i okolo úpatí Zelené hory, se Santiniho památkou UNESCO a též zatěžují památkově chráněný barokní most, jenž je součástí historické části města, u komplexu zámku rodiny Kinských. Navíc, je-li tato páteřní komunikace, ve směru na Stržanov, potažmo i Prahu, uzavřena, musí se ze Žďáru na ni napojit dvaceti kilometrovou objížďkou, přes Velkou Losenici a Vepřovou. Žďár nad Sázavou nutně potřebuje obchvat - východní variantu ...

Pondělí, 30. října 2023, 11:06Odpovědět

Jan Strapina

Tady si zase někdo takzvaně po Brněnsku na tom namastil kapsu!!!!!!!

Pondělí, 30. října 2023, 00:36Odpovědět

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.