Kolem 40 tisíc tun asfaltu padne na povrch nového jihovýchodního obchvatu Havlíčkova Brodu, jehož výstavba i nadále pokračuje. Stavební dělníci jej pokládají ve třech vrstvách tak, aby byla zajištěna potřebná nosnost vozovky, která bude muset snést maximální zatížení dopravou.
„Vedle pokládky asfaltových vrstev teď práce pokračují i na dvou nejdelších mostech, které jsou součástí obchvatu. Každý z nich má délku přes čtvrt kilometru. Na 4124 metrů dlouhé stavbě je celkem 7 mostů, k tomu 3 nadjezdy a jeden podchod. Pamatováno je i na takové detaily, jako například stovky metrů speciálních zábran, které mají na výšku cca půl metru, jsou z nerezy a mají zamezit přímý vstup obojživelníků z okolních mokřadů na vozovku,“ jmenuje za Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) Jiří Veselý z oddělení komunikace.
ŘSD výstavbu obchvatu, která je vedena složitým terénem, zahájilo v roce 2019. Díky ní dojde k propojení silnice I/38 na severním okraji města se silnicí I/34 na východním okraji, a veškerá tranzitní doprava tak bude odvedena mimo centrum Havlíčkova Brodu.
„Dokončení stavby plánujeme do konce roku a slavnostně bychom ji rádi uvedli do provozu ještě před Vánocemi,“ nastínil Jiří Veselý.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.