Stavební dělníci mají za sebou výměnu asfaltového povrchu na celém dálničním přivaděči v Jihlavě na silnici I/38. Práce budou pokračovat i nadále, podle dostupných informací do konce října.
Úsek v Jihlavě dělníci opravují už druhým rokem, celkem měří téměř šest kilometrů. „Kromě výměny asfaltového povrchu jsme zrenovovali systém odvodnění, zabezpečili jsme okolní svahy proti odpadávajícím kamenům a zeminy na vozovku a vyměnili krajní ocelová svodidla,“ jmenuje Jiří Veselý z týmu komunikace Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD).
V tuto chvíli zbývá dokončit na celé rekonstruované trase výměnu středových svodidel. „V první řadě odstraníme ta stará, již nevyhovující, upravíme terén pod nimi a dálniční přivaděč osadíme na více než pěti kilometrech novými středovými svodidly. Zároveň dokončíme přejezdy středního dělicího pásu,“ dodává Veselý.
I nadále řidiči musí počítat s částečným omezením. Provoz bude místem stavby i nadále veden v režimu 1+1. „To znamená, že, jak na Znojmo, tak na Havlíčkův Brod se bude jezdit jedním pruhem v každém směru. Také snížená rychlost na 60 km/h zůstane zachována,“ dodal Jiří Veselý s tím, že část řidičů si určitě polepší. Konkrétně ti, co nemohli plně využívat sjezdy a nájezdy na přivaděči v Jihlavě. Postupně totiž dojde k jejich znovuotevření a už nebude nutné využívat objízdných tras.
„Práce postupují podle harmonogramu, a tak platí, že dokončení oprav na celé trase máme v plánu do konce října,“ říká závěrem Veselý.
Dálniční přivaděč je nejvytíženějším úsekem silnic první třídy na Vysočině, podle posledního sčítání dopravy po něm za 24 hodin projede 27 500 vozidel.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.