Stavba, které povede k výraznému usnadnění dopravy po Jihlavě, zdárně pokračuje podle původního harmonogramu. Nová, téměř šest kilometrů dlouhá trolejová trať přes Sokolovskou a Pávovskou ulici až k firmám Bosch Diesel a Automotive Lighting by měla být dokončena na konci listopadu.
Předmětem stavby je vybudování nové trolejbusové trati, která umožní využití bezemisní trolejbusové dopravy v lokalitě Bedřichova a propojení města s průmyslovou zónou – sever a zajištění bezemisní MHD v částech města Pávov, Červený Kříž a Antonínův Důl prostřednictvím takzvaných parciálních trolejbusů.
„Nová trolejbusová trať se bude napojovat na stávající trolejbusovou infrastrukturu v okružní křižovatce ulice Pražská, Romana Havelky, Sokolovská a dále bude vedena ulicemi Sokolovská, Pávovská až na smyčku před výrobními areály společnosti Bosch Diesel a Automotive Lighting," popsal již dříve Radovan Daněk, mluvčí jihlavské radnice.
Po nové trati budou vedeny trolejbusové linky G a H. Linka G nahradí část linky 12 a část linky 3. Propojí Antonínův Důl, Pávov a Bedřichov přes centrum města s Horním Kosovem, a nabídne tak obyvatelům těchto čtvrtí nová přímá spojení.
Úterý, 16. listopadu 2021, 20:05
Stavba nových trolejí na Bedřichov a do průmyslové zóny Jihlava - sever oficiálně začala, a to poklepáním základního kamene. Město Jihlava za ni zaplatí bezmála 130 milionů korun.
„Doplňková linka H poté nově zajistí přímé a rychlé spojení Bedřichova s oblastí okolo ulice Tolstého. Tedy spojení s autobusovým nádražím, středními školami, Vysokou školou polytechnickou nebo s Domem zdraví a s Nemocnicí Jihlava," dodává Daněk.
Nově stavěná trať měří 5 700 metrů a staví se kvůli ní 300 nových sloupů trakčního vedení a veřejného osvětlení. Takto dlouhá zcela nová trolejbusová trať se momentálně nikde jinde v ČR nestaví.
Termín zprovoznění už se zase výrazně přiblížil, podle původního harmonogramu vychází na konec listopadu. Již na konci srpna ale Dopravní podnik Jihlava převezme část trati do předběžného užívání. „Využijeme ji pak při testování elektrické trakce na lince 3 o víkendech,“ vysvětlil ředitel dopravního podniku Radim Rovner.
Postupuje se také podle původního rozpočtu, dodavatelská firma se totiž dostatečně předzásobila za "staré" ceny. Nová elektrická dráha vyjde na 130 milionů korun, z toho 100 milionů bude tvořit evropská dotace.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.