Aktuálně

Zemřel architekt Zdeněk Gryc, autor sídliště Březinky i Kremlu více...

Parkování v Jihlavě čekají změny. Návštěvníci se budou lépe orientovat a senioři budou mít více volných hodin více...

Obyvatelům Pávova se uleví, začne stavba protihlukové stěny. Jaká omezení čekají na řidiče?

Obyvatelům Pávova se blýská na lepší časy. V pondělí 14. června zde bude zahájena výstavba nové protihlukové stěny v blízkosti dálničního přivaděče, tedy u komunikace I/38. Nová stěna bude dlouhá 1054 metrů a v některých místech dosáhne až sedmimetrové výšky.

„Její nejnižší část bude dosahovat 4,5 metru a nejvyšší 6,9 metrů,“ upřesnil Petr Ryška, náměstek jihlavské primátorky odpovědný za investice a rozvoj města.

Novou stěnu připravilo Ředitelství silnic a dálnic ČR ve spolupráci s odborem rozvoje města jihlavského magistrátu z betonových panelů osazených do železobetonových, případně ocelových sloupků. Její životnost je výrobcem udávaná nejméně na 30 let.

Současná protihluková stěna u hlavního tahu mezi Jihlavou a Havlíčkovým Brodem už nesplňuje potřebné limity a je dlouhá pouze 100 metrů.

Překročení stanovených limitů 

V dané lokalitě na rušném dálničním přivaděči proběhlo v roce 2019 měření hluku z dopravy. A to konkrétně u rodinných domů situovaných v blízkosti stávající protihlukové stěny. „Měření prokázalo překročení stanovených limitů jak v denní, tak i noční době,“ uvedl Radovan Daněk, mluvčí jihlavské radnice. Díky nové stěně budou hygienické hodnoty opět v normě. „Cílem stavby je zajistit dostatečnou ochranu přilehlých chráněných staveb v zastavěné oblasti jihlavské městské části Pávov před nadlimitním hlukem emitovaným provozem ze stávající silniční dopravy. Ta je v úseku přivaděče mezi dálnicí D1 a Jihlavou poměrně intenzivní. Denně zde v průměru projede více než 21 tisíc vozidel, z toho více než pětinu tvoří doprava nákladní,“ upřesnil Martin Buček z Ředitelství silnic a dálnic ČR, které je hlavním investorem stavby. Náklady na celou stavbu činí téměř 52 milionů bez DPH. Z toho 14,5 milionů bez DPH hradí statutární město Jihlava. 

 „Součástí stavby je i obnovený sjezd na jihlavský Pávov, který výrazně usnadní tisícům lidí cestu z práce a do práce," doplnil náměstek Petr Ryška s tím, že se budou stavět i nové připojovací a odbočovací pruhy na dálniční přivaděč.

Omezení pro řidiče 

S výstavbou zmíněné protihlukové stěny souvisí také určitá dopravní omezení. V pravém jízdním pásu silnice I/38 ve směru od D1 do Jihlavy bude veden provoz v délce zhruba dvou kilometrů pouze jedním jízdním pruhem. „S omezením provozu tak musí řidiči počítat v úseku od D1 MÚK EXIT 112 Pávov po mimoúrovňovou křižovatku směr průmyslová zóna a Pávov, a to až do konce listopadu tohoto roku,“ upřesnil Martin Buček.

Práce, které začnou v polovině června, potrvají přibližně 6 měsíců. Sjezd by tak měl být pro řidiče otevřen v rámci předčasného užívání ještě do konce letošního roku.

Ohodnoť článek

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky stěna, Pávov, sjezd, I/38, hluk, výstavba, ŘSD, Jihlava, Petr Ryška, Ředitelství silnic a dálnic, Martin Buček, Dálnice D1, Havlíčkův Brod

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.