Obyvatelům Pávova se blýská na lepší časy. V pondělí 14. června zde bude zahájena výstavba nové protihlukové stěny v blízkosti dálničního přivaděče, tedy u komunikace I/38. Nová stěna bude dlouhá 1054 metrů a v některých místech dosáhne až sedmimetrové výšky.
„Její nejnižší část bude dosahovat 4,5 metru a nejvyšší 6,9 metrů,“ upřesnil Petr Ryška, náměstek jihlavské primátorky odpovědný za investice a rozvoj města.
Novou stěnu připravilo Ředitelství silnic a dálnic ČR ve spolupráci s odborem rozvoje města jihlavského magistrátu z betonových panelů osazených do železobetonových, případně ocelových sloupků. Její životnost je výrobcem udávaná nejméně na 30 let.
Současná protihluková stěna u hlavního tahu mezi Jihlavou a Havlíčkovým Brodem už nesplňuje potřebné limity a je dlouhá pouze 100 metrů.
V dané lokalitě na rušném dálničním přivaděči proběhlo v roce 2019 měření hluku z dopravy. A to konkrétně u rodinných domů situovaných v blízkosti stávající protihlukové stěny. „Měření prokázalo překročení stanovených limitů jak v denní, tak i noční době,“ uvedl Radovan Daněk, mluvčí jihlavské radnice. Díky nové stěně budou hygienické hodnoty opět v normě. „Cílem stavby je zajistit dostatečnou ochranu přilehlých chráněných staveb v zastavěné oblasti jihlavské městské části Pávov před nadlimitním hlukem emitovaným provozem ze stávající silniční dopravy. Ta je v úseku přivaděče mezi dálnicí D1 a Jihlavou poměrně intenzivní. Denně zde v průměru projede více než 21 tisíc vozidel, z toho více než pětinu tvoří doprava nákladní,“ upřesnil Martin Buček z Ředitelství silnic a dálnic ČR, které je hlavním investorem stavby. Náklady na celou stavbu činí téměř 52 milionů bez DPH. Z toho 14,5 milionů bez DPH hradí statutární město Jihlava.
„Součástí stavby je i obnovený sjezd na jihlavský Pávov, který výrazně usnadní tisícům lidí cestu z práce a do práce," doplnil náměstek Petr Ryška s tím, že se budou stavět i nové připojovací a odbočovací pruhy na dálniční přivaděč.
S výstavbou zmíněné protihlukové stěny souvisí také určitá dopravní omezení. V pravém jízdním pásu silnice I/38 ve směru od D1 do Jihlavy bude veden provoz v délce zhruba dvou kilometrů pouze jedním jízdním pruhem. „S omezením provozu tak musí řidiči počítat v úseku od D1 MÚK EXIT 112 Pávov po mimoúrovňovou křižovatku směr průmyslová zóna a Pávov, a to až do konce listopadu tohoto roku,“ upřesnil Martin Buček.
Práce, které začnou v polovině června, potrvají přibližně 6 měsíců. Sjezd by tak měl být pro řidiče otevřen v rámci předčasného užívání ještě do konce letošního roku.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.