Aktuálně

Jihlava má nový Manuál dobré praxe reklamy. Pomůže omezit vizuální smog v centru více...

Potvrzeno. Dukla má nového majitele, cílem je dostat se do extraligy a vyhrát ji více...

KOMENTÁŘ: Kauza falešný zubař z Brodu. Hrdina s dobrými úmysly, nebo „dobrej džob“? více...

Silnice mezi Žďárem a Stržanovem má nový povrch. Řidiči už projedou bez omezení více...

Jihlava má nový Manuál dobré praxe reklamy. Pomůže omezit vizuální smog v centru

Jedním z bodů, o kterém dnes na svém zasedání debatovali jihlavští zastupitelé, bylo zavedení takzvaného Manuálu dobré praxe reklamy. Jak dnes vysvětlil náměstek primátora Petr Piáček (KDU-ČSL), jde o doporučení pro provozovny, které fungují v Jihlavě. Je to vlastně praktický návod, jak kultivovat veřejný prostor.

Cílem tohoto dokumentu je podpora místních podnikatelů, kteří díky němu získají konkrétní doporučení, jak vhodně označovat své provozovny a vyvarovat se nevhodné reklamní vizuality. „K tomuto manuálu bychom chtěli doplnit i dotační titul, který by byl pro provozovny v rámci centra města,“ naznačil Petr Piáček.

Manuál během diskuze ocenila opozice, konkrétně uskupení PiFo. „Tento manuál se nám moc líbí. Ráda bych se zeptala, na jakém odboru bude tento manuál „bydlet“ a také na systém kontroly,“ položila otázku zastupitelka Karolína Koubová (PiFo) a zajímalo ji, jakým způsobem bude probíhat motivace k tomu, aby se pravidla dodržovala.

Na to zareagoval náměstek Piáček s tím, že zatím je to jen doporučující materiál. Zmíněné doporučení by vedení města chtělo podpořit právě zmíněným dotačním titulem. „O tom se ještě budeme bavit, které oddělení do toho bude „namočené“.“ Dodal, že na tvorbě manuálu se podíleli zástupci vedení města, památkové péče a majetkového odboru. „Případně možná přizveme ORM,“ nastínil náměstek primátora.

Další opoziční zastupitelka Tereza Kafková (PiFo) pochválila, jakým přehledným způsobem je manuál zpracovaný. Ocenila i několik provozovatelů v Jihlavě, kteří se tímto manuálem již řídí a mají upravené třeba výlohy.

Poutače, zahrádky, reklamní stojany 

Manuál, v němž jsou názorně představeny způsoby označení provozoven, poutačů, restauračních zahrádek či reklamních stojanů, podpořili při hlasování všichni přítomní zastupitelé. Další debata ohledně tohoto manuálu bude určitě probíhat na zářijovém zastupitelstvu.

Hodnocení článku

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky manuál, reklama, návod, radnice, zastupitelstvo, praxe, Jihlava

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.