Toto výdejní místo bude zanedlouho zrušeno. Informace, kterou si o vybraných pobočkách mohou přečíst lidé na webu Zásilkovny. Jak zjistila redakce Jihlavské Drbny, konkrétně v Kraji Vysočina bylo v poslední době takto uzavřeno 59 výdejních míst a Z-BOXů.
„Informaci o uzavření výdejního místa nebo Z-BOXu zobrazujeme ve vyhledávači výdejních míst na našem webu nebo v mapě výdejních míst při objednávání na e-shopy. Do Z-BOXu nebo výdejního místa, které se bude uzavírat, nepůjde 7 dní před jeho uzavřením objednávat,“ sdělila Drbně PR manažerka Zásilkovny Tereza Kotková.
Dodala, že na Vysočině na druhou stranu v lokalitách s vysokou poptávkou Zásilkovna otevřela dva nové Z-BOXy – jeden v Pelhřimově a druhý ve Velkém Meziříčí. Nově navýšenou kapacitu mají třeba i v Dolní Cerekvi na Jihlavsku, kde obyvatelé Z-BOX využívají ve velkém. „U nás je umístěný Z-BOX od července 2021, pamatuji si to poměrně přesně, protože jsme to řešili v souběhu s naší poutí. Od té doby se rozšiřoval již dvakrát, a to vždy na dvojnásobek stavu, nyní tedy máme již osm sloupců,“ sdělil Jihlavské Drbně starosta Dolní Cerekve Zdeněk Dvořák.
Nejen na Vysočině byla nebo budou zrušena nejen výdejní místa, ale i Z-BOXy. Kotková zmínila, že největší zájem o dané služby je hlavně ve větších městech, jmenovitě v Praze, Brně, Plzni a dalších. „Právě proto se soustředíme na navyšování kapacit přednostně do těchto lokalit. Celkově letos zvětšíme kapacitu naší sítě boxů o 50 procent. Naopak v menších obcích je zájem o naše služby nižší – nejen celkově, ale i v přepočtu na osobu – a to je důvod, proč síť v tomto roce upravujeme potřebám zákazníků,“ dodala manažerka Zásilkovny.
Rozhodování o tom, která pobočka bude zrušena, je ovlivněno hned několika faktory. V první řadě je to zmíněná vytíženost, dále je zohledňována dostupnost alternativních výdejních míst, kapacita pobočky, její otevírací doba nebo stáří.
„Důležitou roli hrají i další aspekty, například spolehlivost pobočky, kvalita zákaznického servisu nebo celkový vizuální stav výdejního místa. Pečlivě sledujeme změny v chování uživatelů i sezónní výkyvy a vždy se snažíme zajistit, aby síť výdejních míst byla co nejefektivnější, ale zároveň nabízela maximální pohodlí při vyzvedávání a odesílání zásilek. Naším cílem je, aby zákazníci měli stále rychlý a pohodlný přístup k našim službám tam, kde je nejvíce potřebují,“ vysvětlila Tereza Kotková s tím, že Zásilkovna každé takové rozhodnutí dělá s důrazem na dlouhodobou udržitelnost a pozitivní zákaznickou zkušenost.
Pro rok 2025 si Zásilkovna vytyčila dva zásadní cíle. „Prvním krokem je rozhodnutí otevřít síť Z-BOXů, největší v Česku, třetím stranám. Tento krok umožní zpřístupnění všem dopravcům a zvýší dostupnost sítě boxů ještě většímu počtu klientů. Druhou výzvou je rozšiřování sítě a zvyšování kapacity v oblastech s vysokou poptávkou. V rámci Z-BOXů budeme navyšovat kapacitu o 50 procent,“ naznačila Kotková nejbližší plány.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.