Turisté mají o Kraj Vysočina čím dál větší zájem. To lze vyvodit z výsledků společné analýzy krajské příspěvkové organizace Vysočina Tourism ve spolupráci se společností T-Mobile. Podkladem pro tuto analýzu jsou anonymizovaná data zaznamenávající v čase polohu „telefonů“ na území kraje.
Čísla, která z této analýzy vzešla, svědčí o tom, že je možné sledovat meziroční nárůst v návštěvnosti. Hlavním pozitivem je přitom zvýšení počtu tzv. „turistodnů“, a to celkově o 35 %. Je to dobrá zpráva, která podtrhuje rostoucí zájem návštěvníků o delší pobyty v Kraji Vysočina.
„Jsme potěšeni, že analýza ukazuje pozitivní trendy. Zvýšení návštěvnosti potvrzuje, že Kraj Vysočina nabízí atraktivní turistické možnosti po celý rok, což je pro nás dobrou vizitkou,“ vysvětluje ředitel Vysočina Tourismu Zdeněk Navrátil a dodává: „Výsledky analýzy nám poskytují cenná data pro další cílení našich marketingových aktivit.“
K meziročnímu růstu došlo také v sezónní návštěvnosti. V zimním období k tomu přispěla především významná mezinárodní akce ve Vysočina Aréně. „Mistrovství světa v biatlonu v Novém Městě na Moravě přitáhlo desetitisíce domácích a zahraničních návštěvníků a přispělo tak k nárůstu návštěvnosti v únoru 2024 o více než 100 %. To potvrzuje potenciál Vysočiny jako atraktivní destinace i během zimní sezóny,“ shrnul Navrátil.
Vysočina Tourism si zadává analýzu i pro příští rok. Nová data tak umožní hodnotit vývoj návštěvnosti během posledních tří let.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.