Počasí dnes6 °C, zítra8 °C
Středa 24. dubna 2024  |  Svátek má Jiří
Bez reklam

Dva vysočinské úseky na trati mezi Prahou a Brnem čeká rekonstrukce za sedm miliard korun

Na trati mezi Prahou a Brnem, která vede přes Vysočinu, připravuje Správa železnic stavby skoro za sedm miliard korun. Hlavní práce by měly být provedené příští rok. Jde o rekonstrukce úseků mezi Přibyslaví a Pohledem na Havlíčkobrodsku a mezi Křižanovem a Vlkovem na Žďársku. Celková přestavba čeká také samotnou stanici Vlkov u Tišnova.

Správa teď chystá vypsání tendrů na zhotovitele. „Přípravné stavební práce by měly začít už v listopadu letošního roku, nejnáročnější etapa s vlivem na provoz přijde v roce 2024," uvedla v tiskové zprávě mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová.

Přestavby na této trati mezi Havlíčkovým Brodem a Tišnovem by příští rok měly být prováděné hlavně od března do října. Kvůli jejich urychlení by mohla být zastavená vlaková doprava. Opatření zatím Správa železnic projednává.

Vyšší zátěž nese poslední dva roky

Havlíčkobrodská trať nese poslední dva roky výrazně vyšší zátěž, protože jsou přes Vysočinu odkláněné vlaky kvůli modernizaci koridoru mezi Brnem a Prahou. To se podle Správy železnic změní letos v červenci, kdy skončí rekonstrukce úseku mezi Brandýsem a Ústím nad Orlicí a poslední dálkové vlaky se vrátí na koridor přes Českou Třebovou.

Význam původní hlavní železniční spojnice přes Vysočinu tím podle Správy železnic neupadne, i kvůli chystané stavbě vysokorychlostní trati. „Mezi Světlou nad Sázavou a Křižanovem, resp. Velkou Bíteší, bude trať využívána i pro vysokorychlostní vlaky z Prahy do Brna do finálního dokončení celé nové vysokorychlostní trati," uvedl generální ředitel Jiří Svoboda. Uvedl také, že roste poptávka po vlacích mezi Brnem a Tišnovem a příměstská doprava posiluje.

Rychlost až sto šedesát kilometrů za hodinu

Po rekonstrukci dvoukolejného úseku mezi Přibyslaví a Pohledem se tam zvýší traťová rychlost z nynějších 100 kilometrů za hodinu až na 160 kilometrů, podle typu soupravy. Stavba s předpokládanými náklady 2,97 miliardy korun se bude týkat železničního spodku a svršku, všech mostů, trakčního vedení a jiné související infrastruktury.

Stejný rozsah prací čeká podle Správy železnic trať z Křižanova do Vlkova, stát budou přibližně 2,3 miliardy korun. Zastávky v Osové Bítýšce a Ořechově budou přestavěné a budou mít bezbariérový přístup.

Změny ve Vlkově u Tišnova

Ve stanici Vlkov u Tišnova budou nástupiště přemístěná blíž k obci, do prostoru za obecním úřadem. Výpravní budovu nahradí nová technologická budova, odstraněný bude nynější podchod. Jde o stavbu přibližně za 1,7 miliardy korun.

Celá dráha mezi Brnem a Havlíčkovým Brodem byla uvedena do provozu v roce 1953, nahradila tři místní dráhy z přelomu 19. a 20. století. Některé úseky této dráhy nechala státní organizace rekonstruovat už v minulých letech.

Hodnocení článku je 50 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto pixabay.com

Štítky železnice, Správa železnic, Vysočina, stavba, rekonstrukce, Křižanov, Pohled, Přibyslav

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Dva vysočinské úseky na trati mezi Prahou a Brnem čeká rekonstrukce za sedm miliard korun | Doprava | Zprávy | Jihlavská Drbna - zprávy z Jihlavy a Vysočiny

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.